نرمافزار محاسبه u در پنجره ودیوارهای ساختمان

U-FACTOR





تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

لینک دانلود:

 

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=287f1e95c0eac1afc3aa69af3d32840f





تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

ANSYS Workbench

نرم افزار ANSYS از دسته ابزارهای تحلیلی است که از روش اجزای محدود برای مدلسازی و تحلیل در آن استفاده می شود. روش اجزای محدود برای حل مسائل پیچیده با هندسه، نوع مصالح و بارگذاری دلخواه ابداع گردیده است. در این روش مدلهای پیچیده ابتدا به اجزای کوچکتر قابل حل تقسیم شده و سپس با ترکیب نتایج بدست آمده از حل هر جزء با یکدیگر پاسخ کل مدل در هر نقطه بدست می آید. برتری تحلیل مسائل متنوع از یک طرف و ارتقاء تجهیزات کامپیوتری از طرف دیگر باعث شده است که کاربرد روش اجزای محدود و در نتیجه نرم افزارهای بر پایه آن رواج یابد.

 

ابزارهای پیش بینی شده در ANSYS امکان تحلیل انواع مختلف سازه ها مانند قاب، مخزن، سد، پل ... و اجزای سازه ای مانند اتصالات فولادی، اعضای فولادی یا بتنی، ایزولاتورها، ... را به روشهای مختلف فراهم ساخته است. از آن جمله می توان به تحلیلهای استاتیکی، بارگذاری رفت و برگشتی، مودال، تاریخچه زمانی، طیفی و ... اشاره کرد. برای شبیه سازی شرایط مختلف تکیه گاهی گزینه های متعددی بصورت شتاب، جابجایی، نیرو و یا لنگر با الگوهای مختلف در دسترس هستند که بطور ثابت یا متغیر با زمان قابل استفاده اند. همچنین مدلهای رفتاری مختلفی از مصالح شکل پذیر و ترد مانند مدلهای دو و چند خطی فولاد، مدل دراگر- پراگر و مدل شکست بتن در آن پیش بینی شده است که در حوزه رفتار غیر خطی بکار می روند.

 

وجود المانهای مختلف با قابلیتهای خاص از ویژگیهای ANSYS است. دسته های مختلف المانها مانند المانهای خطی Beam، Link و Pipe بصورت دو و سه بعدی، المانهای پوسته ای (انواع Shellها، یک لایه، چند لایه، غشایی، خمشی)، المانهای حجمی (انواع Solidها) با رفتار خطی و غیر خطی، المانهای تماسی با فاصله اولیه و فاقد سختی کششی (Contact)، فنرهای غیر خطی (Combin)، کابل، المان کنترلی، المان صلب، جرم متمرکز و ... انعطاف پذیری ویژه ای برای مدلسازی حوزه وسیعی از سازه ها و اجزای سازه ای در این نرم افزار فراهم ساخته اند.

با وجود ویژگیهای فراوان نرم افزار ANSYS و نرم افزارهای مشابه در مدلسازی و تحلیل، همواره باید به خاطر سپرد که در بررسی تحلیلی یک مدل، دیدگاه مهندسی و ذکاوت کاربر در فرآیند ساخت، تحلیل و کنترل نتایج، مهمترین نقطه اتکاء برای تأیید صحت نتایج است و بکارگیری چنین نرم افزارهایی صرفاً به عنوان ابزاری برای ساده تر کردن و سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی است.

به همین دلیل قبل از بکارگیری هر ویژگی یا گزینه تحلیلی، مناسب است که مطالعات کافی درباره نحوه کارکرد و تئوریهای وابسته به روش تحلیلی، نوع المان و مشخصات مصالح صورت گیرد.





تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

  

**پکیج اموزشی مکانیک در3DVD تنها 20000
تومان**
 
 
 

شامل نرم افزارو اموزش نرم افزارهای کاربردی محبوب مهندسان مکانیک است:

 

*اموزش جامع ANSYS.12 (مباحث پایه) بیش از 7ساعت مطالب اموزشی - اموزش به وسیله

مثالهای کاربردی

 * اموزش جامع ANSYS.12 (انتقال حرارت وارتعاشات) بیش از 6 ساعت مطالب

اموزشی -اموزش به وسیله مثالهای کاربردی

 * اموزش جامع نرم افزار  fluent   با حل مثالهای کاربردی -

بهمراه مقالات فارسی وانگلیسی وفایل پاورپوینت

 

*به همراه نرم افزارهای ANSYS.12 , fluent.6 , Gambit , Exceed8

 

برای خرید پکیج ادرس محل سکونت خود را به پست الکتریکی زیر ایمیل کنید تانحوه خرید به شما اطلاع داده شود یا برای اطلاع بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید

باتشکر....

موبایل:  09375557887

ایمیل:  hvac.iran2012@yahoo.com

 





ارسال توسط Ehsan

روش های نوین جمع آوری فاضلاب

ظرفیت تانک به گونه ای تعیین می شود که فاضلاب چندین روز را در خود جای می دهد . باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند که هر چند سال یک بار باید قسمتی از آن را با پمپ کردن از سپتیک تخلیه نمود. با ته نشینی لجن فقط مایع فاضلاب باقی می ماند که تا حدود٧٠ در صد مواد آلی آن حذف شده اند .

باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نحوه عملكرد سازه استخر

اغلب افراد استخرها را تنها به عنوان يك محوطه بزرگ پر از آب مي شناسند ولي بايد توجه داشت كه براي آماده سازي يك استخر از تكنولوژي خاصي بهره گرفته مي شود. حال اجازه دهيد از نظر فني نگاهي به استخرها داشته باشيم.زير سازي استخر:استخرها اشكال و اندازه هاي متفاوتي دارند، اما تقريباً مي توان گفت كه همه آنها از استخر كوچك حياط گرفته تا استخرهاي موج ساز پارك هاي آبي بر مبناي يك سري اصول اوليه ساخته مي شوند. همه آنها داراي يك سري صافي، سيستم هاي تصفيه و سيستم پالايش، لوله، موتور، پمپ، و دستگاهاي افزودن مواد شيميايي هستند كه آب را تميز، صاف، و شفاف نگه مي دارند.دنياي آبي:يك استخر به طور اخص نيازمند يك سري اجزاي ابتدايي و اصلي است:

 

شايد در نگاه اول استخر تفرجگاه ساده اي به نظر برسد اما در روزهاي گرم تابستاني مي توان به عنوان يكي از بزرگترين اختراعات و اكتشافات بشر به آن نگاه كرد.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

در این سیستم سیال ناقل حرارت ،هواست.گرم کردن هوا ممکن است به طور مستقیم در کوره هوای گرم و یا به صورت غیر مستقیم توسط آب گرم و یا بخار ارسالی از دیگ در وسایلی مانند هواساز و فن کوئل انجام پذیرد.گردش هوای گرم نیز می تواند مانند گردش آب گرم به صورت طبیعی یا اجباری (توسط باد زن )صورت گیرد.نیرو ی محرک هوا در این سیستم همان اختلاف وزن مخصوص هوای گرم و هوای سرد می باشد.هوا پس از گرم شدن از داخل کانال به محل های مورد نظر ارسال گردیده و پس از گرم کردن محیط با از دست دادن مقداری از حرارت خود سردتر شده و از طریق کانال برگشت به کوره هوای گرم باز می گردد.این سیستم در شکل 1-1 نشان داده شده است.بدیهی است که در این سیستم باید مقاومت در مسیر کانال کمتر از سیستم اجباری باشد تا هوا قدرت گردش طبیعی در تمام قسمت های مورد نظر را داشته باشد.

 

گردش طبیعی هوا

نیرو ی محرک هوا در این سیستم همان اختلاف وزن مخصوص هوای گرم و هوای سرد می باشد.هوا پس از گرم شدن از داخل کانال به محل های مورد نظر ارسال گردیده و پس از گرم کردن محیط با از دست دادن مقداری از حرارت خود سردتر شده و از طریق کانال برگشت به کوره هوای گرم باز می گردد.این سیستم در شکل 1-1 نشان داده شده است.بدیهی است که در این سیستم باید مقاومت در مسیر کانال کمتر از سیستم اجباری باشد تا هوا قدرت گردش طبیعی در تمام قسمت های مورد نظر را داشته باشد.

uea7kgvz33nopd1tbqyv.jpg

گردش اجباری هوا

در این سیستم نیروی محرکه توسط بادزن تامین می گردد.این بادزن ممکن است در کوره هوای گرم مثل شکل 1-2 ویا در وسایلی مانند هواساز و فن کوئل قرار داشته باشد. در این سیستم نیز هوای گرم ارسالی به محل مورد نظر پس از گرم کردن محیط به دستگاه گرم کننده هوا باز می گردد ولی نسبت به حالت قبلی گردش هوا بیشتر بوده و کنترل بهتری را می توان روی این پروسه اعمال نمود.

ma0m3g6um2qxwnhysy.jpg

گاهی ممکن است بر حسب نیاز،با تهیه آب داغ در دیگ و ارسال آن به مبدل های حرارتی مختلف در یک زمان از هر سه نوع سیال ناقل حرارت یعنی آب،بخار و هوا در قسمت های مختلف ساختمان استفاده نمود.که این پروسه در شکل 1-3 نشان داده شده است.

e3q8wmpvs01tz3q851u.jpg

منبع:برگرفته شده از کتاب بهینه سازی مصرف سوخت در سیستم های حرارت مرکزی.





تاريخ : جمعه 10 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

1. موقعيت موتور خانه:

درصورت امكان موقعيت موتورخانه بايد نسبت به موقعيت مجموعه مركزيت داشته باشد. زيرا كه طول لوله كشي ها كاهش يافته وبنا براين افت فشار ومتعاقبا توان مصرفي سيستم كاهش خواهد يافت بعلاوه دسترسي به آن آسانتر خواهد بود.به دليل اينكه گازهاي خروجي از دودكش ديگ ها ممكن است باعث آلودگي محيط زيست وآزار واذيت ساير اقسمتها شود در انتخاب موقعيت موتورخانه بايد به وزش باد غالب توجه كردوحتما به اين نكته توجه شود كه موتورخانه در مكاني واقع شود كه باد محصولات احتراق را به فضا هاي اداري ومسكوني انتقال ندهدويا توسط ساير دستگاهها مثل هواساز ها و كولر مكيده نشوند وبه داخل فضا منتقل شود.

راه اندازی ونصب موتورخانه دیگ بخار



ادامه مطلب...

ارسال توسط Ehsan

اصول تعمير و نگهداري:

موضوع تعمير و نگهداري جزئي ضروري براي هر واحد صنعتي است زير خرابي دستگاه در حين كار مسئله اي نيست كه جهت ازدياد طول عمر دستگاه ها موضوع نگهداري مطرح مي شود كه به طور ادواري انجام مي گيرد.

 

http://en.red-dot.org/rd/img/360/2006-07-3500-a.jpg


ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 10 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

راه‌اندازی سیستم برودتی را می‌توان به صورت زیر تفسیر کرد: «پیشرفت مراحل نصب دستگاهها از مرحله ابتدایی تا مقطعی که سیستم، کار مورد نیاز را انجام دهد.» پیمانکاران بسیاری در این امر دخالت دارند: نصب کننده دستگاههای برودتی، برق‌کار، لوله‌کش، سازندگان ساختمان، نجار و .... به منظور همکاری نزدیک این پیمانکاران بسیار مهم است کلیه کارهایی که باید انجام گیرد تحت نظر یک نفر –مهندس سیستمهای برودتی- انجام پذیرد. مراحل ایمنی در هر مرحله حتماً باید رعایت شود.



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 10 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan