برای دریافت رایگان قسمتی از کتاب اموزش کامل کریر عبارت "کتاب کریررایگان" را به ایمل زیر ارسال کنید.....

باتشکر....

 

hvac.iran2012@yahoo.com





ارسال توسط Ehsan

کاملترین وجدیدترین کتاب اموزش کریر

 

این کتاب کاملترین کتاب اموزش کریردر بیش 350 صفحه مصور می باشد که به تازگی ویرایش شده است.

کتاب حاضر باتخفیف 40درصدی با قیمت استثنایی فقط 10 هزار تومان به صورت اموزش کامل وجامع تا تاریخ 1/10/92 بفروش می رسد. به همراه اموزش کامل گزارش گیری و انجام یک پروژه عملی

برای خرید با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09375557887





ارسال توسط Ehsan






بسته هاي آموزشي شركت
ملي صنايع پتروشيمي
به قيمت استثنائي :



*بسته آموزشی پمپ
Pump Training Course


7/000 تومان
............................
بسته آموزشی مبدل های حرارتی
Heat Exchanger Training Course

7/000 تومان
............................
بسته آموزشي آشنايي با شير هاي صنعتي
Valve Training Cource

7/000 تومان

برای خرید,لطفا نام بسته مورد نظر را به همراه ادرس دقیق محل سکونت خود را به ایمیل زیر ارسال کنید تا نحوه خرید به اطلاع شما برسد ویا با شماره زیر تماس بگیرید.باتشکر...



hvac.iran2012@yahoo.com
شماره تماس:09375557887
 

 





ارسال توسط Ehsan

بسياري ابداع و اختراع شده ‎اند كه با گاز يا سيال متراكم و تحت فشار كار مي کنند.به آن دسته از ماشین آلاتی که گازها را متراکم می کنند کمپرسور گفته می شود...‎



ادامه مطلب...

ارسال توسط Ehsan

كمپرسور(COMPRESSOR)به عنوان  قلب  يك  سيستم  تراكمي  وظيفه ايجاد  اختلاف فشار در
 

سيستم براي جريان يافتن مبرد در سيكل را بعهده دارد،انواع كمپرسورهاي مورد استفاده در چيلرها به قرار زير ميباشد:

1- كمپرسورهاي رفت و برگشتي(ضربه اي)Reciprocating compressors

2- كمپرسورهاي گريز از مركز Centrifugal compressors

3- كمپرسورهاي پيچي Screw compressors

4- كمپرسورهاي حلزوني Scroll compressors

هرچند استفاده از تمامي كمپرسورهاي فوق در صنايع تهويه مطبوع ممكن و عملي است ليكن از آنجا كه كمپرسورهاي رفت و برگشتي بدليل تنوع در ظرفيت ، مدل ، آشنا ئي بيشتر مصرف كنندگان و سرويس كاران داخلي ، مصرف دراز مدت و شناخت بيشتر بازار داخلي ،بيشترين استفاده را در اين صنايع دارند.
لذا در اينجا نيز بالطبع در اين نوع كمپرسورها صحبت خواهيم نمود.

كمپرسورهاي ضربه اي (رفت و برگشتي)از نظر نوع كاربري به چند دسته زير  تقسيم  ميشود:

1- كمپرسورهاي با ز (open type)الكتروموتور (محرك)و كمپرسور (متحرك) جدا از هم بوده و از طريق كوپلينگ يا تسمه ، انتقال قدرت صورت ميگيرد.اين نوع كمپرسورها بيشتر براي ظرفيتهاي بالا استفاده ميشوند.....


 

2-كمپرسورهاي نيمه بسته (semi hermetic type) الكتروموتور و كمپرسور داخل يك محفظه قرار دارند ليكن امكان بازكردن و تعمير الكتروموتور و اجزاء كمپرسور (روتور، استاتور، سرسيلندر ، سيلندر ، سوپا پها، ميل لنگ پيستونها و.... ) براحتي وجود  دارد . در اين نوع  كمپرسورها  معمولا جهت خنك كردن  موتور الكتريكي ، گاز مبرد را قبل از ورود به داخل سيلندر ها از روي سيم پيچ الكتروموتور عبور مي دهند. اين كمپرسورها  داراي  رانمان  بالا بوده  و به  همين دليل و نيز امكان تعميرات مورد اشاره ، استفاده از آنها در ظرفيتهاي  مختلف  در چيلرهاي  تهويه  مطبوع  بسيار رايج است.

 


 


 

3_ كمپرسورهاي بسته (Hermetic type)  الكتروموتور و كمپرسور داخل  يك  محفظه  بسته  تعبيه شده اند، و امكان تعمير يا تعويض  قطعات  وجود ندارد. اين كمپرسورها  معمولا در ظرفيتهاي پايين و بيشتر در سيستمهاي  سرد كننده خانگي و تجاري(مانند يخچالها ، كولر گازي،اسپليت يونيتها و ....) و يا چيلرها و پكيج  يونيتهاي  با  ظرفيت  كم  مورد استفاده دارند.از مزاياي اين نوع كمپرسورها ،جايگيري كم ، صدا و لرزش اندك و نگهداري آسان است.ليكن عدم امكان تعمير آنها نقطه ضعفي براي اين نوع كمپرسورها محسوب مي گردد .





ارسال توسط Ehsan

فضاي لازم براي دستگاه هاي مكانيكي و الكتريكي(موتورخانه)

 

فضاي كل مورد نياز براي نصب دستگاه ها و تجهيزات مكانيكي و الكتريكي(موتورخانه) بين4تا9 درصد مساحت زيربناي ساختمان است كه براي اغلب ساختمانها بين6 تا 9 درصد مي باشد.

m8-1-Mboiler.com.jpg


ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

مكشي كه در دودكش بوجود مي آيد به عوامل زير بستگي دارد :

-         ارتفاع دودكش

-         سطح مقطع دودكش

-         درجه حرارت دود و گازهاي حاصل از احتراق و هواي خارج

-         جنس جداره دودكش

هرچه ارتفاع دودكش بيشتر باشد قدرت كشش آن بيشتر مي شود ودر نتيجه سطح مقطع آنرا مي توان كمتر اتخاذ نمود.معمولا ارتفاع دودكش را حداقل 5 متر در نظر مي گيرند ، شكل مقطع نيز در اين رابطه مهم مي باشد.اختلاف درجه حرارت دود و هواي خارج در مكش دودكش موثر بوده و با زياد شدن اختلاف درجه حرارت ، كشش دودكش نيز زياد مي شود.

عامل مهم ديگر ، جنس جداره دودكش است كه هرچه صاف تر و صيقلي تر باشد اصطكاك كمتري را ايجاد نموده و در نتيجه كشش بيشتري خواهيم داشت .

درجه حرارت و حجم دود و گازهاي حاصل از احتراق به نوع سوخت بستگي دارد .

مقدار حجم دود به ازاي هر 1000كيلوكالري حرارت با توجه به انواع سوخت به قرار زير است :

چوب                 4.3 مترمكعب درساعت

زغال سنگ         3.3 مترمكعب در ساعت

نفت و گازوييل      2.1 مترمكعب در ساعت

 

-         شكل مقطع دودكش :

دودكش را در مقاطع مختلف دايره مربع و مستعطيل مي سازند . مقطع دايره بهترين شكل براي دودكش مي باشد.زيرا دود در آن بصورت مارپيچ حركت مي كند . در مقطع مربع شكل بعلت وجود آشفتگي در گوشه هاي دود كش ،مكش آن نسبت به مقطع دايره اي كمتر مي باشد .مقطع مستعطيل زياد مناسب نبوده و كشش آن از مقطع مربع كمتر مي باشد .قابل ذكر است هرچه نسبت طول به عرض بيشتر باشد مكش كمتر مي شود.

دراندازه هاي كوچك عموما مقطع دودكش را دايره اي شكل در نظر مي گيرند و قطعات آن نيز پيش ساخته و آماده مي باشد .درابعاد و اندازه هاي بزرگ چون دودكش آماده به شكل دايره وجود ندارد و همچنين بليل اينكه مقطع دايره اي فضاي بيشتري را مي گيرد ، دودكش را با مقطع مستعطيل و يا دايره بوسيله مصالح ساختماني مي سازند .درمواردي كه عرض فضاي عبود دودكش كم باشد آنرا به شكل مستعطيل طرح مي نمايند.

-         محاسبه سطح مقطع دودكش :

لازمست سطح مقطع دودكش طوري انتخاب شود كه دود براحتي از آن تخليه گردد.

اگرسطح مقطع كم انتخاب شود،سرعت دود در آن زياد بوده و توليد صدا خواهد كرد و احتمالا كشش آن نيز مناسب نمي باشد.

چنانچه سطح مقطع زياد محاسبه گردد سرعت دودكم شده و درجه حرارت پايين آمده ودر نتيجه از كشش دودكش مي كاهد .

براي محاسبه سطح مقطع از رابطه زير استفاده مي شود :

براي سوخت مايع : A = 0.02 Q / ÖH          

براي سوخت جامد :A = 0.04 Q / ÖH        

كه در آن :

A = سطح مقطع دودكش برحسب سانتيمترمربع

Q = ظرفيت حرارتي ديگ برحسب كيلوكالري برساعت

H = ارتفاع معادل دودكش برحسب متر

ارتفاع معادل دودكش برابر است با طول قسنت عمودي به آضافه نصف طول قسمت افقي :

بعد از محاسبه سطح مقطع با انتخاب شكل مقطع دودكش بصورت دايره ، مربع و يا مستعطيل ، ابعاد آن نيز تعيين مي شود.

قطر دودكش چنانچه مقطع آن دايره انتخاب شود برابر است با :

 

D = 2 Ö A/p      p = 3.14159

و چنانچه سطح مقطع مربع در نظر گرفته شود :

طول هر ضلع برابر است با ÖA

 

اگر دودكش با سطع مقطع مستعطيل انتخاب شود نسبت طول به عرض آن معمولا 1.5 فرض مي شود

b / a = 1.5 نسبت طول به عرض





تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

آشنایی با پدیده ضربه قوچ :

ضربه قوچ که در بعضی از متون فارسی از آن به عنوان  « چکش آبی » هم یاد شده از ترجمه واژه  Water  Hammering آمده است. این پدیده در خطوط لوله جریان تحت فشار و مجاری باز اتفاق می افتد و بوضوح بر قوانین فشار ، تغییرات آبی یا تغییرات سرعت جریان و شرایط زمانی و مکانی حرکت سیال استوار است. در بعضی از سیستم های هیدرولیکی تخت فشار ، نظیر خطوط انتقال آب ، نفت یا شبکه های توزیع و لوله های آب بر منتهی به توربین ها ، تونل های آبی ، سیستم های پمپاژ و جریان های ثقلی ، پدیده ضربه قوچ با ایجاد موج های سریع ، زودگذر و میرا موجب خطرات گوناگونی می شود. گاهی اوقات قدرت تخریبی این    موج های فشار به حدی است که نتایج و خیمی به بار می آورد. ترکیدن خطوط لوله در    سیستم های انتقال و شبکه های توزیع ، خرابی و شکسته شدن شیرها ، دریچه های کنترل و پمپ ها از نمونه های بارز تأثیر این پدیده می باشد.

برای نمونه ، در سال 1934 میلادی قدرت تخریبی ضربه قوچ در پروژه ای موجب شده که قطعه ای از اطراف خط لوله به وزن 12 تن تا فاصله  50  متری پرتاب شود. در واقع امروزه در کلیه طرح های انتقال آب یا سیستم های انتقال سیالات دیگر ، بررسی و مطالعه دقیق ضربه قوچ به عنوان یک امر لازم و ضروری می باشد تا با شناخت کامل اثر آن ، برای کنترل اثرات سوء این فرایند تمهیدات مناسب اتخاذ گردد.

 

تاریخچه بررسی ضربه قوچ .

بر اساس اظهار نظر آقای wood در سال 1850 میلادی آقای wilhem  weber ، اثر« Elasticity  » دیواره یا جدار لوله ها را بر روی سرعت موج حاصل از ضربه قوچ مطالعه نمود. در سال 1875 شخص دیگری به نام Marey به نتایج آزمایشگاهی دست یافت و چنین بیان داشت که سرعت انتشار موج فشار ضربه قوچ در تحت یک شرایط معین ، ثابت می باشد . آقای  Michaud jules نیز به مطالعه پرداخت در استهلاک موج فشار ضربه قوچ . شاید آقای نیکلای ژوکوسکی Nicolai joukowski  در سال 1898 در شهر مسکو ، اولین شخصی بود که نشان داد علت بالا رفتن فشار در مسیر خطوط لوله انتقال در نتیجه تغییر سرعت و جرم مخصوص سیال است

.

ادامه این تحقیقات در طول قرن بیستم ادامه یافت و در حدود سال های 1913 یک شخص ایتالیایی به نام لورانز آلیوی Lorenzo  Allievi و همکارانش به تجزیه و تحلیل جدیدی از فرآیند ضربه قوچ رسیدند و دامنه مطالعات قبلی را به صورت گسترده ای بسط و توسعه دادند ایشان روش ریاضی و ترسیمی را برای تعیین فشار ضربه قوچ ابداع و ارائه نمود و در مدت 50 سال کار خود به نتایج مهمی دست یافته است


.

دیگر افراد مثل سیندر Shnder ، برگرونBergeron ، آنگوس Angus و لوپتان Lupton  نام برد. آقایانی چون کالامه و گودن در سال 1926 کتابی تحت عنوان       Chanbers d  Eguikibre  Theorie des  منتشر کرد . و همچنین آقایان پارماکیان ، استزیتروشارپ نیز نقش به سزایی داشته اند.

این پدیده  از 90 سال قبل مورد توجه قرار گرفت و از سال 1950 تحقیقات و مطالعات پیرامون آن انجام شد و عمر مطالعات هنوز به یک قرن نرسیده و علمی جوان است.

 

موقعیت هندسی ، شکل و اندازه خطوط انتقال یا لوله های جریان ، موقعیت مخازن ذخیره ، افزایش یا کاهش سرعت با باز و بسته نمودن شیر آلات ، راه اندازی و یا از کار افتادن پمپ ها و توربین ها نیز می توانند موجب ایجاد ضربه قوچ شوند. تا این جا هر چه که گفتیم مربوط به شناخت ضربه قوچ بوده است حال به محل و علت وقوع این فرآیند بر اساس موقعیت هندسی ، در سیستم های مختلف انتقال خواهیم پرداخت. بر اساس همین امر عوامل مؤثر در ایجاد ضربه قوچی را در رابطه با وسایل و تأسیسات و چگونگی استقرار آنها و یا کاهش سرعت واکنش وسایل در ارتباط با سیستم انتقال ، به شرح زیر تقسیم نمود

-          چگونگی طرح خطوط لوله انتقال .

-           موقعیت مخازن ذخیره.

         -      حرکت تند و کند شیر آلات در هنگام باز و بسته شدن.





تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:ضربه قوچ,خطوط انتقال آب ,,
ارسال توسط Ehsan


 

آموزش طراحی سیستم های تهویه مطبوع با نرم افزار کریر:


Carrier را می توان پرکاربردترین نرم افزار برای انجام مربوط به HVAC (گرمایش، سزمایش و تهویه مطبوع) دانست.

این نرم افزار به صورت

گسترده ای برای طراحی سیستم های تهویه مطبوع ساختمان ها استفاده می گردد.

این مجموعه کامل اموزش نرم افزار قدرتمند کریر شامل اشنایی با نرم افزار ,وارد کردن داده ها,اطلاعات مربوط به

سیستم ودستگاهها,وهمچنین

انجام یک پروژه عملی با نرم افزار است.

بسته فوق در 1DVD به قیمت استثنایی 7000 تومان به همرا اخرین ورژن نرم افزار عرضه میگردد.
 

 برای خرید نام بسته را به ایمیل ارسال کرده تا نحوه خرید اطلاع داده شود ویا با شماره زیر تماس بگیرید.

 

شماره تماس:09375557887

hvac.iran2012@yahoo.com





ارسال توسط Ehsan
ارسال توسط Ehsan

GAMBIT یک مجموعه نرم افزاری طراحی شده برای کمک به محققان و طراحان است، که برای ساخت مدل ها و مش زدن آنها به منظور کاربرد های CFD و دیگر کاربرد های علمی استفاده می شود. این نرم افزار ورودی ها را به وسیله ابزاری تحت عنوان "رابط گرافیکی کاربر" (GUI)از کاربر دریافت می کند. این قابلیت موجب برداشتن گام های اساسی در ساخت، مش زدن، و تعیین نوع محدوده تخصیص یافته به یک مدل ساده، می شود. به علاوه این نرم افزار انقدر امکانات دارد و به اندازه کافی جامع است، که بتوان از آن برای  طیف گسترده ای از کاربرد های مدل سازی استفاده کرد.

نمایی از نرم افزار GAMBIT

 





تاريخ : جمعه 1 شهريور 1392برچسب:معرفی نرم افزار GAMBIT,
ارسال توسط Ehsan

 

قابلیت‌های نرم افزار

  • طراحی قطعات
  • مونتاژ قطعات
  • طراحی سطوح
  • نقشه کشی
  • شبیه سازی
  • ورق کاری
  • طراحی سازه
  • قالب سازی
  • ماشین کاری
  • تهویه مطبوع
  • ایجاد روابط ریاضی
  • برنامه نویسی
  • لوله کشی
  • انتشار نقشه‌های ساخت
  • مدیریت پروژه‌ها
  • مشارکت مهندسین طراحی صنعتی در یک یا چند پروژه
  • طراحی کارخانه
  • مدیریت کارخانجات
  • و...

بسته فوق شامل نرم افزار اموزش کتیاست که در یک dvdعرضه میشو د.

قیمت بسته بانرم افزارکتیا ورژن 5 10000 تومان و بدون نرم افزار 7000 تومان میباشد.

برای خرید نام بسته را به ایمیل ارسال کرده تا نحوه خرید اطلاع داده شود ویا با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09375557887

ایمیل: hvac.iran2012@yahoo.com





ارسال توسط Ehsan

بسته اموزش مکانیک خودروشامل:

* فیلم اموزشی کامل باز وبسته کردن موتور پراید(اشنایی کامل با قطعات موتور)

* فیلم اموزش کامل باز وبسته کردن گیربکس(اشنایی کامل با قطعات گیربکس)

* فیلم اشنایی با سنسورهای سیستم های انزکتوری

* فایل فلش اموزشی اشنایی کامل به سیستم های انزکتوری- اشنایی با واحد کنترل ECU

مجموعه فوق  در 1DVD به قیمت 7000 تومان به فروش میرسد.

برای خرید نام بسته را به ادرس ایمیل زیر ارسال کرده تا نحوه خرید به شما اطلاع داده شود.باتشکر

شماره تماس:09375557887

ایمیل: hvac.iran2012@yahoo.com





تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:بسته اموزشی,مکانیک خودرو,موتور پراید,گیربکس,ECU,
ارسال توسط Ehsan

* توجه: بعلت افزایش تقاضای خرید بسته های اموزشی وطولانی شدن پروسه اماده شدن محصول, بعداز

واریز مبلغ ذکر شده 4 الی 5 روز بعد پکیج درخواستی برای شما ارسال میشود.باتشکر.....  




توضیحات




نرم افزار Revit MEP ، یکی از نرم افزارهای قوی در زمینه طراحی و مدلسازی و آنالیز تاسیستات ساختمانی
می باشد که در چند سال اخیر قدرت و کیفیت و دقت خود را برای اکثر شرکت های بزرگ ثابت کرده است.بسته فوق حاوی نرم افزارRevit mep 2012 و اموزش این نرم افزار به طور کامل وبه صورت مولتی مدیا در 12 فصل(1cdو1dvd ) عرضه میشود.قیمت این بسته تنها 15000تومان میباشد.

برای تهیه وخرید نام محصول را به ایمیل زیر فرستاده تانحوه خرید به اطلاع شما برسدویا با شماره زیر تماس بگیرید
.
hvac.iran2012@yahoo.com
شماره تماس:09375557887





ارسال توسط Ehsan
طراحی مهندسی PIPING





درباره
PDMS:
- نرم افزار PDMS محصول شرکت AVEVA ،در زمره کارآمدترین و با قابلیت ترین نرم افزارهای مدلسازی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در دنیا است که در اکثر کشورها به عنوان اولین انتخاب در مقایسه با نرم افزارهای مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان طور که از نام واژه ترکیبی این نرم افزار پیداست، این برنامه قابلیت طراحی، مدلسازی و مدیریت یک سایت را تا بالاترین حد آن داراست. توانایی بالای این نرم افزار در مدل کردن تجهیزات سبب انتخاب آن به عنوان نرم افزار اول دنیا در این صنعت گردیده و کاربر بدون نیاز به نرم افزار دیگر، قادر به طراحی و مدلسازی یک Plant می باشد. از آنجا که این نرم افزار در قسمت مربوط به Database بسیار قوی و با دقت طراحی شده است چنانچه یک پروژه در ابتدا با ساختار مناسب و توسط فرد آشنا به این نرم افزار ایجاد گردد، تا انتهای پروژه کوچکترین دغدغه ای بابت از دست رفتن اطلاعات یا خرابی آن ها وجود ندارد.
بسته فوق بیش از 10 ساعت فیلم اموزش نرم افزار فوق پیشرفته PDMS 12
به همراه ورژن نهایی نرم افزار است که در قالب یک DVD  عرضه میشود.
قیمت این بسته ارزشمند 15000 تومان میباشد.


برای تهیه وخرید نامه محصول را به ایمیل زیر فرستاده تانحوه خرید به اطلاع شما برسدویا با شماره زیر تماس بگیرید
.
hvac.iran2012@yahoo.com
شماره تماس:09375557887





ارسال توسط Ehsan

نرم افزار محاسبه وانتخاب فن کویل

AHU-Fancoil





تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نمونه_محاسبات_تبريد





تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

پروژه_تهويه_مطبوع





تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

 

کتاب اموزش متره وبراوردتاسیسات مکانیکی

فروش کتاب اموزش متره,انالیز وبراورد تاسیسات مکانیکی با انجام مثال عملی برای اشنایی بیشتر به  همراه دفترچه محاسبات اکسل(ویرایش جدید

سال92) به صورت فایل پی دی اف(98صفحه حجم 5مگابایت).به همراه فهرست بها سال 92 در 144 صفحه.

برای خرید ادرس دقیق خود را به ایمیل زیر ارسال کنیدتا نحوه خرید به شما اطلاع داده شودیا با شماره زیر

تماس بگیرید.....

 

***قیمت : 5000 تومان***

 

ایمیل:hvac.iran2012@yaahoo.com

شماره تماس: 09375557887





ارسال توسط Ehsan

 


 

 

*بسته بینظیراموزش تاسیسات در تمام زمینه ها به همراه یک سی دی هدیه(بابسته بندی شیک وزیبا)*

سه DVD به همراه یک CD رایگان فقط 23000تومان

بسته فوق شامل:

*نرمافزارهای کاربردی تاسیسات( Carrier به همراه بیش از 10 ساعت فیلم اموزشی وانجام مثال کاربردی وکتاب اموزشی- نرو افزار گرمایش از کف-نرم افزارPipe Flow Expert.2013 - وده ها نرم افزار دیگر)

*بیش از 10ساعت فیلم اموزش نرم افزارفوق العاده PDMS.12- کتاب اموزش Auto Cad mepبه زبان اصلی- فیلم اموزشی بویلر- فیلم اموزشی شیرها وکاربرد انها - فیلم اموزشی پمپها,اموزش تصویری محاسبه هد وNPSH پمپ

*کتابهای فوق العاده در مورد چیلر(تعمیر ونگهداری- طراحی و....)- هند بوکهای تهویه مطبوع-طراحی استخر- پمپها –طراحی فاضلاب –گرمایش از کف –ازمونهای نظام مهندسی –پروژه تهویه مطبوع به همراه کریربه همرا محاسبات اکسل-بیش از200 نقشه پلان تاسیسات –فهرست بها – متره وبراورد-  لوله کشی دستگاه حرارت مرکزی-تایپ فارسی در اتوکد- سیستم های تبرید- مجلات ونشریات تاسیسات ایرانی- کاتالوگهای تجهیزات تاسیسات ایرانی وخارجی و.......

 

CD هدیه شامل تکنیکهای موفقیت است که شما ازدو عنوان یکی را انتخاب وشماره ان را به همراه ادرس محل سکونت به ایمیل زیر  ارسال فرمایید:

1= تکنیکهای موفقیت دکتر شاهین فرهنگ(سمینار موفقیت- شعور اب)

2= تکنولوژی فکر دکتر ازمندیان( 15ساعت سخنرانی)

برای خرید ادرس دقیق محل سکونت خود را به ادرس زیرایمیل کنید تا  نحوه خرید به اطلاع شما برسد باتشکر...

hvac.iran2012@yahoo.com

 شماره تماس:09375557887





ارسال توسط Ehsan

انرژی خورشیدی بزرگترین منبع انرژی در جهان است. این انرژی پاک، ارزان و بی
پایان بوده و در تمام مناطق کشورمان و جهان قابل استحصال می باشد. اصلی
ترین بخش یک آبگرمکن خورشیدی کلکتور است که شامل یک ورق می باشد که به‌
وسیله تابش خورشید حرارت یافته و حرارت خود را به یک سیال جذب کننده (
مانند آب ) که داخل لوله در حال جریان است، منتقل می‌کند. رنگ این ورق
همیشه تیره انتخاب می گردد و دارای پوشش خاصی است که می تواند ضریب جذب
انرژی را به حداکثر و ضریب پخش را به حداقل برساند. برای رسیدن به دمای
بالا، تمامی ورق و لوله‌ها را در داخل یک جعبه عایق با روکش شیشه قرار
می‌دهند تا از اثر گلخانه‌ای بتوان استفاده کرد. آبی که بدین‌ وسیله گرم
میگردد، بر اثر اختلاف دما و با گردش طبیعی وارد یک تانک دوجداره شده و آب
مخزن را گرم می‌کند. این آب گرم شده به مصرف خانوار می‌رسد. برای تهیه
آبگرم در تمام ساعات شبانه روز یعنی در شبها و روزهای ابری آبگرم در مخزن
دوجداره و عایق حرارتی که دمای آب را تا سه روز بدون تغییر دما حفظ می کند
نگهداری میشود.
با استفاده از آبگرمکن خورشیدی می توان هزینه های مصرف
گاز – گازوئیل و برق را بطور چشمگیری کاهش داد که این امر در پروژه های
بزرگ بیشتر به چشم می آید، بطوریکه بعد از گذشت زمان کوتاهی با صرفه جویی
در مصرف سوخت، سرمایه گذاری اولیه مستهلک شده و بعد از آن بخاطر عمر بالای
دستگاه ها سو آوری خواهد داشت.
هزینه های نگهداری و تعمیرات آبگرمکن
خورشیدی بسیار پائین و در حد صفر است، زیرا هیچ قطعه متحرکی نداشته و طول
عمر کارکرد سیستمهای استانداد و با کیفیت فنی بالا تا 20 سال میرسد.
در داخل تانک عایق آبگرم در تمام ساعات شبانه روز در حالت جوش قرار داشته و آبگرم مصرفی توسط کویل داخل تانک گرم می شود .
آبگرمكن خورشيدي را ميتوان از نظر نوع كاركرد به دو دسته عمده تقسيم بندي نمود:
آبگرمكن خورشیدی ترموسيفوني ( سيستم با گردش طبيعي )
در
اثر تابش نور خورشيد به صفحات جاذب كلكتورها و جذب انرژي گرمايي توسط اين
صفحات سيال موجود در كلكتورها در اثر خاصيت رسانايي گرم شده در اثر اختلاف
چگالي كه ناشي از اختلاف دماي سيال گرم و سرد مي باشد خاصيت ترموسيفون
بوجود آمده و بنا به اين خاصيت سيال گرم به بالا حركت كرده و به منبع ذخيره
وارد مي گردد. در اين قسمت اگر سيستم Direct  ( مستقيم ) باشد در اين صورت
سيال گرم شده همان آب مصرفي مي باشد كه مورد مصرف قرار خواهد گرفت و
چنانچه In direct ) شامل مخزن دوجداره باشد ) سيال گرم شده محلول آب و ضد
يخ است كه در جداره بيروني مخزن را گرم و سپس به كلكتور باز مي گردد.
آبگرمكن خورشیدی پمپي ( سيستم با گردش اجباري يا مدار باز )
در
اين دسته از آبگرمكن خورشيدي كه معمولا بصورت غير مستقيم ( با تعداد
كلكتور بالا و مخزن دو جداره ) مي باشد جهت انجام بهتر عمل سيركولاسيون از
يك پمپ استفاده مي شود. آبگرمکن خورشیدی معمولا جهت سيستم هاي بزرگ به كار
مي رود، همچنين در سيستم هاي خانگي نيز كاربرد دارد.
در اين حالت مخزن ذخيره در هر محلي از ساختمان مي تواند قرار بگيرد.
پمپ
را در مسير ورود محلول سرد به كلكتورها  قرار مي دهند. اين محلول پس از
گرم شدن توسط صفحات جاذب كلكتورها برگشت مي كند. آبگرمكن خورشيدي به دليل
افزودن يك پمپ سيركولاسيون به مدار گردش سيال به ميان قابل توجهي راندمان و
توان خروجي را بهبود مي بخشد. در آبگرمکن خورشیدی منبع ذخيره جدا از
كلكتورها و در نزديكترين مكان به محل مصرف نصب مي گردد.
همچنين آبگرمکن خورشیدی مجهز به يك كنتلر دما مي باشد كه اين كنترلر درمواقع نياز به پمپ دستور قطع و وصل مي دهد.

 





تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan
پرده هوا :
 
دستگاه پرده هوا وسیله ای است که عمدتا در بالای درب نصب میگردد . این دستگاه بوسیله دمیدن هوا با سرعت بالا در زمانیکه درب باز است برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر و همچنین جلوگیری از ورود حشرات و گردو غبار و دیگر آلاینده های موجود در هوا به محیط داخل مورد استفاده قرار میگیرد .   مزیت های استفاده از دستگاه پرده هوا : با توجه به اهمیت روز افزون بحث انرژی و هزینه ای که در قبال اتلاف انرژی از دست میرود بزرگترین مزیت استفاده از پرده هوا جلوگیری از اتلاف انرژی و به طبع آن کم شدن هزینه ها میباشد.
انواع مدلهای دستگاه پرده هوا : عمدتا پرده هوا در 2 مدل اداری – تجاری و صنعتی تولید و عرضه میگردد . مدلهای اداری – تجاری دارای مزیتهایی همچون ظاهر زیبا و اشغال فضای کمتر(در مقایسه با  دستگاه های صنعتی) و صدای کم و مصرف برق پایین میباشد و همچنین قابلیت تجهیز به کویل آب گرم و هیتر برقی را نیز دارا میباشد .   مدلهای صنعتی دستگاه پرده هوا نیز با توجه به ارتفاع و عرض درب و همین طور نوع کاربرد آن شامل مدلهای مختلف با فشار باد و حجم هوای  متناسب طراحی تولید و عرضه میگردد .
از مزایای دیگر استفاده از پرده هوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد : ذخیره نمودن انرژی در محیط داخل از طریق کنترل انتقال هوا بالا رفتن راندمان کار با توجه به جلوگیری از نفوذ بادهای فصلی ارتقاء سطح بهداشتی محیط با جلوگیری از ورود مگس و حشرات و دیگر آلاینده های موجود در هوا افزایش فضای مورد استفاده در نزدیکی دربها جلوگیری از بسته شدن کریستالهای یخ و برفک در اطراف درب و کف سردخانه به گردش درآمدن هوا و جلوگیری از قفل انرژی   نکات مهم در نگهداری پرده هوا :  گرد و غبار و آلودگی هوا میتواند به مرور زمان موجب برهم خوردن بالانس و نامتوازن شدن پروانه ها شده و محور موتور را از تراز خارج کرده و موجب لرزش و در نهایت شکستن پروانه یا سوختن موتور گردد، به همین دلیل سرویس دوره ای دستگاه ضروری میباشد. در دستگاه هایی که  مجهز به میکروسوئیچ میباشد در زمانهای پر تردد بهتر است دستگاه از حالت اتومات خارج شده و دائم کار شود. از بنزین یا تینر و یا سایر مواد شیمیایی برای پاک کردن دستگاه استفاده نکنید.       

  





تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نصب یونیت خارجی

               

                 
                         
  1. محل نصب یونیت خارجی باید به نحوی انتخاب شود که هوای خروجی و صدای حاصل از دستگاه    مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند.
  2.                      
  3. دستگاه باید در محلی نصب شود که براحتی هوای مورد نیاز توسط آن دمیده شود. در صورت محل نصب باید استحکام لازم را جهت تحمل وزن دستگاه را داشته باشد.
  4.                      
  5. در محل نصب نباید خطر نشت گاز های قابل اشتعال وجود داشته باشد.
  6.                      
  7. در صورت نصب یونیت روی بالکن یا لبه پنجره به علت وجود ارتعاشات کمپرسور از لرزه گیر    مناسب یا در صورت نیاز از منجیت استفاده کنید و در صورت استفاده از اتصال پیچ و مهره  در اسکلت نگهدارنده یونیت داخلی حتما از واشر فنری استفاده کنید .
  8.                      
  9. حتما توجه فرمایید که یونیت خارجی حتی المقدور نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار    گیرد.
  10.                      
  11. تابش مستقیم آفتاب باعث کاهش راندمان کاری کندانسور شده و در عملکرد سرمایی کولر تاثیر  منفی خواهد گذاشت.
  12.                      
  13. در شرایطی که محل نصب جایگزین دیگری نداشت، از آفتابگیر استفاده نمایید.
  14.                      
  15. یونیت خارجی را در نزدیکی خروجی فن های اگزاست، دودکش، هود آشپزخانه و محل های آلوده  به ذرات معلق در هوا نصب نکنید. این ذرات و چربی ها باعث کثیف شدن سطح کویل کندانسور   شده و ضریب انتقال حرارت آن را کاهش می دهند.
  16.                      
  17. فضای لازم جهت انجام عملیات سرویس و تعمیرات را در اطراف یونیت خارجی در نظر داشته  باشید.
  18.                      
  19. در صورت نصب چند دستگاه یونیت خارجی کنار هم فاصله جانبی حداقل 80 سانتیمتر را رعایت فرمایید.یونیت های خارجی در صورت مجاورت بصورت موازی تحت تاثیر هوای خروجی یکدیگر قرار می گیرند.
  20.                  
               


ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

 

يخجال

 

عمل گازگیری به یك سلسله اعمالی می گویند كه منجر به تزریق گاز در درون دستگاه سرد كننده
می شود كه بصورت زیر انجام می گیرد ابتدا یخچال را باید از نظر نداشتن نشتی آزمایش نمود
(بوسیله فشار و خلا) همچنین برای چك كردن یخچال باید لوله های كندانسور و اواپراتور و لوله
موئی را توسط مواد شوینده شستشو دهیم كه مواد شوینده عبارتند از توزن یا گاز R11می باشد
بعد از اطمینان از تمیز بودن لوله های دستگاه به اطمینان عدم داشتن نشتی از طریق لوله كور
دستگاه را وكیوم می كنیم

 



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 18 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

PDF





تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

فرمت 3gp

ANSYS.13





تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

فرمت 3gp

ANSYS.13





تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نرمافزار محاسبه u در پنجره ودیوارهای ساختمان

U-FACTOR





تاريخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

لینک دانلود:

 

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=287f1e95c0eac1afc3aa69af3d32840f





تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

ANSYS Workbench

نرم افزار ANSYS از دسته ابزارهای تحلیلی است که از روش اجزای محدود برای مدلسازی و تحلیل در آن استفاده می شود. روش اجزای محدود برای حل مسائل پیچیده با هندسه، نوع مصالح و بارگذاری دلخواه ابداع گردیده است. در این روش مدلهای پیچیده ابتدا به اجزای کوچکتر قابل حل تقسیم شده و سپس با ترکیب نتایج بدست آمده از حل هر جزء با یکدیگر پاسخ کل مدل در هر نقطه بدست می آید. برتری تحلیل مسائل متنوع از یک طرف و ارتقاء تجهیزات کامپیوتری از طرف دیگر باعث شده است که کاربرد روش اجزای محدود و در نتیجه نرم افزارهای بر پایه آن رواج یابد.

 

ابزارهای پیش بینی شده در ANSYS امکان تحلیل انواع مختلف سازه ها مانند قاب، مخزن، سد، پل ... و اجزای سازه ای مانند اتصالات فولادی، اعضای فولادی یا بتنی، ایزولاتورها، ... را به روشهای مختلف فراهم ساخته است. از آن جمله می توان به تحلیلهای استاتیکی، بارگذاری رفت و برگشتی، مودال، تاریخچه زمانی، طیفی و ... اشاره کرد. برای شبیه سازی شرایط مختلف تکیه گاهی گزینه های متعددی بصورت شتاب، جابجایی، نیرو و یا لنگر با الگوهای مختلف در دسترس هستند که بطور ثابت یا متغیر با زمان قابل استفاده اند. همچنین مدلهای رفتاری مختلفی از مصالح شکل پذیر و ترد مانند مدلهای دو و چند خطی فولاد، مدل دراگر- پراگر و مدل شکست بتن در آن پیش بینی شده است که در حوزه رفتار غیر خطی بکار می روند.

 

وجود المانهای مختلف با قابلیتهای خاص از ویژگیهای ANSYS است. دسته های مختلف المانها مانند المانهای خطی Beam، Link و Pipe بصورت دو و سه بعدی، المانهای پوسته ای (انواع Shellها، یک لایه، چند لایه، غشایی، خمشی)، المانهای حجمی (انواع Solidها) با رفتار خطی و غیر خطی، المانهای تماسی با فاصله اولیه و فاقد سختی کششی (Contact)، فنرهای غیر خطی (Combin)، کابل، المان کنترلی، المان صلب، جرم متمرکز و ... انعطاف پذیری ویژه ای برای مدلسازی حوزه وسیعی از سازه ها و اجزای سازه ای در این نرم افزار فراهم ساخته اند.

با وجود ویژگیهای فراوان نرم افزار ANSYS و نرم افزارهای مشابه در مدلسازی و تحلیل، همواره باید به خاطر سپرد که در بررسی تحلیلی یک مدل، دیدگاه مهندسی و ذکاوت کاربر در فرآیند ساخت، تحلیل و کنترل نتایج، مهمترین نقطه اتکاء برای تأیید صحت نتایج است و بکارگیری چنین نرم افزارهایی صرفاً به عنوان ابزاری برای ساده تر کردن و سرعت بخشیدن به فرآیند طراحی است.

به همین دلیل قبل از بکارگیری هر ویژگی یا گزینه تحلیلی، مناسب است که مطالعات کافی درباره نحوه کارکرد و تئوریهای وابسته به روش تحلیلی، نوع المان و مشخصات مصالح صورت گیرد.





تاريخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

  

**پکیج اموزشی مکانیک در3DVD تنها 20000
تومان**
 
 
 

شامل نرم افزارو اموزش نرم افزارهای کاربردی محبوب مهندسان مکانیک است:

 

*اموزش جامع ANSYS.12 (مباحث پایه) بیش از 7ساعت مطالب اموزشی - اموزش به وسیله

مثالهای کاربردی

 * اموزش جامع ANSYS.12 (انتقال حرارت وارتعاشات) بیش از 6 ساعت مطالب

اموزشی -اموزش به وسیله مثالهای کاربردی

 * اموزش جامع نرم افزار  fluent   با حل مثالهای کاربردی -

بهمراه مقالات فارسی وانگلیسی وفایل پاورپوینت

 

*به همراه نرم افزارهای ANSYS.12 , fluent.6 , Gambit , Exceed8

 

برای خرید پکیج ادرس محل سکونت خود را به پست الکتریکی زیر ایمیل کنید تانحوه خرید به شما اطلاع داده شود یا برای اطلاع بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید

باتشکر....

موبایل:  09375557887

ایمیل:  hvac.iran2012@yahoo.com

 





ارسال توسط Ehsan

5 گام موثر در بهبود کیفیت آب استخرهای شنا

 

بر پايه اطلاعات جمع آوري شده در بازديد از استخرهاي حدود 40 مجموعه ورزشي و مجتمع مسكوني واقع نقاط مختلف تهران ميتوان به اين نتيجه رسيد كه در حاليكه اختلافات جزئي در كيفيت آب بدليل تجهيزات و طول عمر دستگاه ها و همچنين برنامه بهره برداري و نگهداري سيستم وجود دارد، مشكلات كيفيتي آب اين استخرها مشابه مي باشد.

مشكلات مشترك اين استخرها را ميتوان به شرح زير گروه بندي نمود:

  1. عدم دستيابي به شفافيت مطلوب و بالا رفتن كدورت بخصوص در سانس هاي آخر روز
  2. وجود ميكروارگانيزم هاي مضر از جمله Candida Albicans با وجود مصرف بالاي كلر
  3. استشمام بوي نامطبوع كلر در محوطه استخر

مشكلات فوق گواه اين واقعيت هستند كه استخرهاي بررسي شده داراي هر سه گروه آلودگي استخر يعني آلودگي هاي فيزيكي، ميكروبي و شيميايي مي باشند.

در پي چاره جويي، صاحبان و مسئولين اين استخرها عموما تحت تاثير تبليغات فروشندگان قرارگرفته و به اميد حل مشكلات مذكور مبادرت به خريد دستگاهي مي نمايند كه متاسفانه اكثرا كارساز نبوده و غالبا به جاي معجزه مشكلات جديدي نيز به سيستم موجود اضافه مي نمايد و به اين دليل پس از مدتي مجددا از چرخه تصفيه خارج مي شوند.
اين تجربيات باعث دلسردي و ناباوري مسئولين نسبت به امكان حل معضل كيفيت آب استخر مي گردد.

با بررسي علمي فرايند تصفيه و گندزدايي استخر با شناخت استانداردهاي كشورهاي غربي ميتوان به روشني علل اين مشكلات و راه حل آن را شناسايي نمود.

 


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

روش های نوین جمع آوری فاضلاب

ظرفیت تانک به گونه ای تعیین می شود که فاضلاب چندین روز را در خود جای می دهد . باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند که هر چند سال یک بار باید قسمتی از آن را با پمپ کردن از سپتیک تخلیه نمود. با ته نشینی لجن فقط مایع فاضلاب باقی می ماند که تا حدود٧٠ در صد مواد آلی آن حذف شده اند .

باکتری های موجود در فاضلاب با تکثیر خود در زمان توقف فاضلاب در سپتیک عمل هضم را انجام می دهد و مواد جامد فاضلاب را به لجن تبدیل می کند.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

تصفیه خانه فاضلاب - بخش دوم

http://tww.tpww.co.ir/abfa_content/media/image/2009/06/11034_orig.jpg


ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

تصفیه خانه فاضلاب - بخش اول

http://news.moe.org.ir/images/docs/000017/n00017282-b.jpg

هرگاه فاضلاب تصفیه نشده تجمع پیدا کند، تجزیه مواد ارگانیک موجود درآن منتهی به وضعیت آزاردهنده ای از جمله تولید گازهای بدبو می شود. به علاوه فاضلاب تصفیه نشده حاوی تعداد زیادی از میکروارگانیسم های بیماری زا است که می توانند در بدن انسان رشد کنند. فاضلاب همچنین حاوی مواد غذایی مناسب جهت رشد گیاهان بوده و ممکن است حاوی ترکیبات سمی و یا ترکیباتی با قابلیت ایجاد سرطان نیز باشد. به دلایل فوق حذف سریع و بدون مشکل فاضلاب از منابع تولیدکننده آن، تصفیه، آماده سازی جهت استفاده مجدد و یا دفع به محیط امری ضروری به جهت حفظ سلامتی افراد و نیز محیط زیست است.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نحوه عملكرد سازه استخر

اغلب افراد استخرها را تنها به عنوان يك محوطه بزرگ پر از آب مي شناسند ولي بايد توجه داشت كه براي آماده سازي يك استخر از تكنولوژي خاصي بهره گرفته مي شود. حال اجازه دهيد از نظر فني نگاهي به استخرها داشته باشيم.زير سازي استخر:استخرها اشكال و اندازه هاي متفاوتي دارند، اما تقريباً مي توان گفت كه همه آنها از استخر كوچك حياط گرفته تا استخرهاي موج ساز پارك هاي آبي بر مبناي يك سري اصول اوليه ساخته مي شوند. همه آنها داراي يك سري صافي، سيستم هاي تصفيه و سيستم پالايش، لوله، موتور، پمپ، و دستگاهاي افزودن مواد شيميايي هستند كه آب را تميز، صاف، و شفاف نگه مي دارند.دنياي آبي:يك استخر به طور اخص نيازمند يك سري اجزاي ابتدايي و اصلي است:

 

شايد در نگاه اول استخر تفرجگاه ساده اي به نظر برسد اما در روزهاي گرم تابستاني مي توان به عنوان يكي از بزرگترين اختراعات و اكتشافات بشر به آن نگاه كرد.



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

فرق کنترل هوشمند موتورخانه با ساختمان

alt

بعضا میتوان روشنائی را نیز با این سامانه راهبری نمود. یکی از نکات مهم در استفاده از این سامانه ، تنظیم جدول زمانی بهره برداری از ساختمان در ساختمان های اداری و تجاریست. این سامانه در روزهای پایانی هفته و در تعطیلات رسمی موتورخانه را خاموش وروشنائی را از مدار خارج مینماید. در روزهای کاری نیز سامانه با پردازش اطلاعات ورودی از قبیل دمای هوای بیرون و افت دمای رفت و برگشت در گرمایش و یا سرمایش، دمای تنظیمی تاسیسات (set point) را مشخص می نماید .

بدین گونه است که ساختمان فقط در زمان بهره برداری و فقط باندازه مورد نیاز انرژی صرف گرمایش و سرمایش و یا روشنائی مینماید. اگریک پروژهBMSرا بخواهیم به فازهای اجرائی کوچکتر تقسیم نمائیم، سامانه هوشمند کنترل موتورخانه میتواند بعنوان اولین فازی تعریف شود که اتمام آن باعث میگردد ساختمان بتواند تا حد قابل قبولی توانائی تطبیق با شرایط بیرونی و درونی را دارا باشد.

خصوصا در شرایط فعلی که بزودی شاهد تمایل همگانی مالکین ساختمان ها برای بهره مندی از تجهیزاتی که باعث کاهش مصرف انرژی میشوند خواهیم بود، اجرای پروژه سامانه هوشمند کنترل موتورخانه بدلیل سادگی وقیمت پائین میتواند راهکارمناسبی برای عبور از این مقطع زمانی باشد. از طرف دیگر وجود زیرساخت لازم برای توسعه سامانه در آینده، نگرانی تبدیل سامانه را به BMS مرتفع نموده است .





تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

نحوه عملکرد سیستمهای کنترل موتورخانه



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه

 

همچنین در ساختمان های اداری، آموزشی و تجاری که از فضای ساختمان بصورت پاره استفاده می شود، در ساعات غیرکاری نیازی به فعالیت موتورخانه نیست. با این وجود بدلیل عدم امکان خاموشی و یا کنترل تجهیزات، در عمل این موتورخانه ها بصورت دائم فعال هستند. در صورتیکه سیستم کنترل هوشمند موتورخانه توسط یک برنامه زمانبندی پس از ساعت کاری، موتورخانه را خاموش کرده و موجب صرفه جویی انرژی به میزان 40 درصد در ساختمان های اداری، تجاری می‌شود.

مزایای استفاده از سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

 

  • کاهش 15% مصرف انرژی در ساختمان های مسکونی
  • کاهش 40% مصرف انرژی در ساختمان های غیر مسکونی (اداری، تجاری، آموزشی)
  • نصب سریع و آسان بدون انجام تغییرات مکانیکی در موتورخانه
  • بهینه سازی و جلوگیری از مصارف ناخواسته انرژی
  • تثبیت محدوده آسایش حرارتی ساکنین ساختمان
  • قابلیت برنامه ریزی سیستم بصورت روزانه، هفتگی و سالیانه
  • هزینه پایین و بازگشت سریع سرمایه

ویژگی های سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

1- دارای نمایشگر گرافیکی

2- کنترل حداقل و حداکثر دمای دیگ و آب گرم مصرفی به صورت مجزا

3- جلوگیری از یخ زدگی در ساعات خاموش پمپ سیرکولاسیون

6- کنترل کلیه مدارهای رادیاتور، گرمایش از کف و مبدلهای حرارتی

7- قابلیت سازگاری با کلیه بویلرهای گازی و گازوئیلی، پانلهای خورشیدی، پمپ های حرارتی

10- نظارت و ارتباط از راه دور از طریق اینترنت، تلفن و ارسال SMS

11- قابلیت تغییر حالت کنترلی از اتوماتیک به دستی





تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط Ehsan

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد